Managementul situațiilor de criză

Academia & Life Care

TÜV Rheinland România

   +40 21 318-8834/35

În dezvoltarea unei afaceri apar uneori momente de panică ori de renunțare produse de erori, incidente, accidente sau conflicte. Toate acestea conduc de cele mai multe ori la situații de criză. Dacă nu ar implica oameni, destine și bani poate nu ar fi atât de importantă detectarea, prevenirea, controlul și rezolvarea situațiilor de criză într-o organizație.

O situație de criză e precum o boală. Poate fi prevenită, poate fi tratată ori poate să doboare. Pentru fiecare din aceste situații trebuie știut cum și când e necesar de reacționat și acționat. Sunteți pregătiți să faceți față unor situații de criză? Dar echipa managerială? Aceasta știe și poate să facă față unei posibile situații de criză? Iată doar câteva întrebări la care ar trebui ca fiecare lider să aibă răspunsurile oricând, dar mai ales atunci când conduce o afacere și este confruntat cu o situație de criză.

Obiective

  • Înțelegerea conceptului de management al crizei
  • Dezvoltarea abilităților de recunoaştere a factorilor ce pot determina apariţia situațiilor de criză
  • Dezvoltarea deprinderilor de evaluare și monitorizare a unei situații de criză
  • Cunoașterea și implementarea unor instrumente de gestionare a crizei și a riscurilor
  • Dezvoltarea deprinderilor de analiză a situației, de concepere și implementare a unui plan de criză
  • Înțelegerea rolului comunicării în situații de criză
  • Dezvoltarea deprinderilor de comunicare publică
  • Dezvoltarea abilităților de lucru în echipă

Durată

3 zile

Grup țintă

Cursul este recomandat:

  • top managerilor și middle managerilor, managerilor de microîntreprinderi, IMM-uri și organizații neguvernamentale, antreprenorilor, specialiștilor în comunicare sau directorilor corporate affairs;
  • specialiștilor din departamentele expuse riscurilor producerii unor evenimente deosebite.

Beneficii

La finalul cursului participanții vor fi în măsură să identifice sursele și situațiile de criză. Participanții vor exersa utilizarea eficientă a instrumentelor de gestionare a situațiilor de criză și a riscurilor pentru a identifica măsurile ce pot fi luate în diferite etape ale unor situații reale de criză. Cursul vizează dezvoltarea abilităților de planificare, organizare și comunicare necesare managementului situațiilor de criză. În plus, cursul se bazează pe interacțiune (participanții vor analiza studii de caz și situații concrete de crize (ne)rezolvate) și aplicabilitate (participanții vor simula diverse situații de criză fiind încurajați să identifice soluțiile situațiilor prezentate).

Tematică

Cursul abordează următoarele teme:

  • de la incident la criză;
  • surse potențiale de criză;
  • recunoașterea tipurilor de crize;
  • reacții la criză;
  • procesul decizional în managementul crizei;
  • planul de gestionare a crizei;
  • celula de criză;
  • criza de imagine;
  • comunicarea pe timpul crizei.

Forme de evaluare

Probă scrisă: Chestionare de examinare tip grilă. Participanţilor care promovează examenul li se acordă certificate din partea Departamentului Academia & Life Care al TÜV Rheinland România.

  • Academia & Life Care
    Cu peste 12000 de programe de formare - seminarii, cursuri şi conferinţe - şi cu peste 2500 cadre, suntem siguri că veți găsi, alături de noi, soluția potrivită pentru nevoile dv. de instruire și formare.
  • Cursuri pe domenii
    TÜV Rheinland România vine in sprijinul dvs. printr-o gama variata de cursuri si instruiri sustinute de lectori specializati, avand o experienta bogata atat in activitatea de formare profesionala a adultilor cat si in activitatea teoretica si practica.